Nederland en België trekken samen op  |  Lees online  |  Afmelden
Nederlands Bakkerij Centrum
Nederland en België slaan handen ineen voor imagocampagne brood
Het imago van brood staat onder druk. Niet alleen in Nederland, maar ook in België lopen verkopen gestaag terug. De achterliggende problematiek is hetzelfde, wat  een gezamenlijke aanpak logisch maakt. Goede nieuws is dat Europese subisidiestromen sinds dit jaar ook voor brood kansen bieden. Op  initiatief van NBC hebben de branches in Nederland en België besloten samen de uitdaging aan te gaan om subsidie binen te halen voor een driejaren imago campagne in 2017-2019.
 
Aanvullende module Hygiënecode: Moet ik daaraan voldoen?
Vaak krijgen wij nog vragen van bakkers of ze moeten voldoen aan de ‘Aanvullende eisen voor bedrijven die vallen onder de categorie industrie’. Om het u makkelijk te maken hebben wij een simpele beslisboom gemaakt. 
 
Spectaculaire groei SpecsPlaza in 2 jaar
Sinds de overname van SpecsPlaza door NBC in 2014 is het platform uitgegroeid tot een branchebrede tool waar bakkers de benodigde informatie over bakkerijgrondstoffen kunnen vinden. Het aantal deelnemende bakkers is sindsdien verdubbeld naar ruim 850. Ook het aantal gespecificeerde producten is gegroeid van 7.500 tot 10.500.

Het succes van de dienst ligt volgens Pauline Houtsma in de professionaliseringsslag, de gebruikersvriendelijkheid en het grote aanbod aan producten met gevalideerde specificaties.
 
Heeft u ook de behoefte aan duidelijke informatie over uw grondstoffen? Bespaar tijd en blijf altijd up to date! Abonneer u op SpecsPlaza.
 
Lokale Marketing biedt unieke inzichten
Wat vinden klanten van uw personeel, winkel, assortiment, prijzen en communicatie? Weet u om welke redenen zij uw producten kopen? Met een aantal simpele stappen biedt NBC Lokale Marketing u unieke inzichten waarmee u meer klanten kunt trekken en de gemiddelde besteding per klant kunt verhogen. Leer uw (potentiële) klant door en door kennen zonder de tussenkomst van dure onderzoeksbureaus!
 

Advertenties sponsoren Bakker met Ster

 

Kansen benutten?
Tijdens de afgelopen feestdagen heeft de ambachtelijke bakker zich weer prachtig geprofileerd. Sinterklaas, met dat prachtige gekruide najaarsassortiment, waar je vanaf september naar uit kunt kijken. Daarna de kerst met misschien wel honderd verschillende soorten lekkernijen. De week erop scoort de bakker een vergelijkbare omzet als tijdens kerst, met soms maar vijf producten. Maar wat staat er nu, volgens GFK,  bovenaan het boodschappenlijstje bij consumenten in de laatste twee weken van het jaar? Op plek 4 staat kerstbrood: daar scoren ambachtelijke bakkers al goed. Op de zesde plaats staat: voorgebakken brood. Welke ambachtelijke bakker speelt daarop in? Een mooie kans dus nog! Bakeplus kan daarbij ondersteunen.
 
NBOV ondersteunt toptalent
De NBOV draagt álle ambachtelijke brood- en banketbakkers een warm hart toe, maar het verenigingshart gaat nog iets harder kloppen van talent. Daarom ondersteunt de NBOV mooie branche-initiatieven zoals het BoulangerieTeam, het Nederlands Patisserie Team, de wedstrijd om de Gouden Gard en natuurlijk Bakker met Ster.

De NBOV kan de toppers die deelnemen aan Bakker met Ster ondersteunen op vele gebieden. Van juridisch advies tot de organisatie van een open dag. Van deskundige antwoorden bij vragen over etiketteren tot hulp bij onenigheid met de gemeente. Benieuwd wat de NBOV voor u kan betekenen?
 
Nieuws
2 februari 2016
Contact
Agro Business Park 75-83
6708 PV Wageningen

Postbus 360
6700 AJ Wageningen
Tel: 0317-471212
Uw gegevens
Voornaam:
Achternaam:
Bedrijfsnaam:
Telefoon:
Adres:
E-mail opties